پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!

  • کد خبر: ۱۲۶۸۳۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
نارضایتی شهروندان از خدمات پس از فروش شرکت‌های خودروساز  | گارانتی‌های پوشالی!
بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ با کلی ذوق و شوق و گاه با شانس یک در چندهزار برای برنده شدن در قرعه کشی، بالاخره خودرو را تصاحب می‌کنی و همه داروندار خود را روی هم می‌گذاری تا به زمان تعیین شده واریز وجه برسی. این کار را هم با هزار مشقت انجام می‌دهی و سه ماه به انتظار تحویل خودرو می‌نشینی. اما گاه این انتظار سه ماهه به چهار یا پنج ماه می‌کشد و اینجاست که قصه پرغصه گارانتی‌های پوشالی آغاز‌ می‌شود.

فرازی، یکی از مخاطبان شهرآرانیوز است که با ارسال پیامی نوشته است: «بعد از برنده شدن در قرعه کشی خودرو قرار بود طبق قانون فروش فوری، ماشین سه ماهه تحویل داده شود. بماند که خودرو به جای سه ماه، چهارماهه تحویلمان داده شد و بیمه آن از همان زمان پلاک خوردن ثبت شد و بدین ترتیب، دو ماه از بیمه ثالث خودرو بدون استفاده کم شد. اما سوال اینجاست که وقتی خودرو با یک ماه تاخیر به دست ما رسیده است، چطور قانون می‌گذارند که سرویس اولیه آن باید زیر ۵ هزارکیلومتر باشد؟»

این شهروند در ادامه گلایه خود نوشته است: «اگر ماشین به سرویس اولیه نرسد، کلا از گارانتی خارج می‌شود. علاوه بر سرویس اولیه، سرویس ثانویه که شامل تعویض روغن ماشین می‌شود، هم به اجبار باید در نمایندگی انجام شود. از تعویض روغن هم تا چندبرابر قیمت، پول از مشتری می‌گیرند. این چه نوع گارانتی است که هم اجباری است و هم پولی؟»

شهروند دیگری درباره همین موضوع پیامک زده است: «برای تعمیر یک قطعه به یکی از نمایندگی‌های مرتبط در سطح شهر مراجعه کردم. پس از بازدید فنی کارشناس مربوط، پاسخی که به من دادند، این بود که قطعه باید عوض شود و این نمایندگی هم قطعه مدنظر را ندارد. می‌توانید به نمایندگی دیگری در سطح شهر مراجعه کنید و درخواست تعویض قطعه بدهید. این چه وضع گارانتی خودروست که کسی هم رسیدگی نمی‌کند؟»

گارانتی‌های توخالی

سلطانی مقدم، شهروند دیگری است که در پیامی از وضعیت گارانتی‌های شرکت‌های خودروساز داخلی را درخواست کرده و گفته است: «روز گذشته خودرو ۶ ماه کارکرده خود را برای رفع نقص به نمایندگی سپردم و ظهر که برای تحویل گرفتن آن رفتم، متوجه شدم مشکل حل نشده است که بماند، هزینه تعمیر را هم مطابق فاکتوری که به من داده شد، نمایندگی به حساب شرکت خودروساز ثبت کرده است. مشکل ماشین را حل نمی‌کنند، اما هزینه آن را از مشتری دریافت می‌کنند. دوبار این اتفاق برایم افتاد، اما هربار ماشین تعمیر نشد. اگرچه مراجعه به تعمیرکار بیرون، باعث شد خودرو من از گارانتی خارج شود، به ناچار این کار را انجام دادم؛ چون خودرو مرا درست نکردند.»

قانون عجیب امورمشتریان

این گفته‌ها درحالی است که برای پیگیری عملکرد نامناسب گارانتی یکی از نمایندگی‌های سایپا، با امورمشتریان یک شرکت خودروساز تماس می‌گیریم. اپراتور مربوط در پاسخ به طرح این گلایه گفت: شهروندی که در یک نمایندگی، مشکل خودرویش برطرف نشده است، باید تا دوبار دیگر به نمایندگی‌های دیگر مراجعه کند و چنانچه مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، ما شکایت را ثبت می‌کنیم. درباره قوانین گارانتی‌ها نیز باید گفت این قوانین، سند بالادستی دارد و از آن تبعیت می‌کند.

نمایندگی‌ها باید طبق تعهد عمل کنند

در ادامه پیگیری مشکلات شهروندان، به سراغ مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی می‌رویم. مجتبی نیک فرجام با بیان اینکه اگر خودرو گارانتی داشته باشد، وظیفه نمایندگی‌های خودرو این است که کار گارانتی را  انجام دهند، اظهار کرد: برخی صاحبان ماشین، گارانتی طلایی دارند و رایگان، همه امور مربوط به ماشین را انجام می‌دهند و یک مبلغ ناچیز به عنوان حق فرانشیز از این افراد دریافت می‌شود. اما در همه ماشین ها، گارانتی پس از فروش وجود دارد.

وی ادامه داد: مالک خودرو باید ملاحظات دفترچه را رصد کند. اگر صاحب خودرو همه کار‌ها را به موقع انجام داده باشد و نمایندگی خودرو برای امور مربوط به گارانتی سهل انگاری کرده باشد، صاحب خودرو می‌تواند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع دهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز موضوع را پیگیری می‌کند.

رسیدگی در عرض یک هفته

مسئول سامانه رسیدگی به شکایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی بیان کرد: بعد از مرحله اطلاع رسانی شهروندان، بازرسی سازمان صمت استان به صورت مستقیم با نمایندگی‌های خودرو مکاتبه‌ می‌کند و پیگیر شکایت شاکی می‌شود. اگر صاحب خودرو مدرکی از سهل انگاری یا اجحاف نمایندگی خودرو در حق خود دارد، لازم است شکایت خود را در سایت www.124.ir بارگذاری کند.

نیک فرجام افزود: ما روزانه، گزارش‌های مردمی را برای بازرسی سازمان صمت استان می‌فرستیم. برای امور خودرو نیز یک کارشناس در معاونت نظارت وبازرسی، واقع در ساختمان شماره ۲ سازمان صنعت، معدن و تجارت، در خیابان پاسداران حضور دارد که خدمات خودرو را پیگیری می‌کند. همچنین مردم اگر پیامک شکایت خود را به سامانه ۳۰۰۰۸۲۴ بفرستند، با شخص شاکی تماس گرفته می‌شود. شکایات مربوط به خدمات خودرویی در خراسان رضوی نیز در کمتر از یک هفته و برای برخی نمایندگی‌ها که در تهران هستند، حداکثر تا ۱۰ روز بعد، پیگیری و منجر به نتیجه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->